?

Log in

 
 
17 April 2009 @ 12:00 am
Cassie's new do.  
First of all, I don't give a flying fuck about no damn CASSIE. I don't know anyone else who is concerned about her either, except for a few peeps of the "she's hot, I'd tap" camp. One thing's for sure: she's getting a lot of attention from people for her new hairstyle, something that can be described as yet ANOTHER instance of the poc with a mohawk phenomenon.

BEHOLD:

"Sometimes in life, you need a change. Something deeper than what you thought you were capable of. Something that displays the “I don’t give a f*ck” attitude that was always present but never showcased. Something that makes you look at this whole wide world differently. And something that will shock your mother, but will make her call you a ROCKSTAR. Yea I did it…- Via Twitter"


Kudos to her for doing something daring/unconventional and then being like "yeah I did it." That's admirable... but if I was her mom, I wouldn't call her a rockstar – I'd tell her she looks like a plum retarded monkey ass FOOL. She could have at least had some stripes or some zig-zags or even her name or SOME kind of design shaved into that side of her head if she wasn't going to do anything different with the other side AT ALL. At least then it would look more "ROCKSTAR" and less... I dunno... less accidental? less unfortunate? less flat? less yawn? less poserish? What's next, is she gonna announce plans to record a "rock" album or some shit like Lil Wayne?

I tried to like this hairstyle. I really did. However, my final verdict is that this shit is NOT fresh. It's like she's trying too hard to be edgy when she's really not edgy at all. Reminds me of Ashley Kerwin from Degrassi: The Next Generation when she became BFFs with Ellie Nash and started shopping at Hot Topic or whatever (I know somebody else up in here watches that show, don't even front) – very "rebellious 10th grader."

Anyone agree? Anyone disagree? Tell me somethin!

(x-posted to my journal)
 
 
Current Music: Jade – Don't Walk Away
 
 
 
denim_queen on April 17th, 2009 05:19 am (UTC)
I'm more "meh" about the whole thing because

1) I'm not quite sure who she is.

2)It's rebellious and unconventional in that way that only people who aren't quite grown can be. So yeah, "rebellious 10th grader", indeed.

and 3) I'm sorry but I just can't get excited about seeing, what looks like to me, POC copying the way that whitefolks (who, 9 times out of 10, appropriate their style choices from other POC)do their hair. I mean exactly the same way. There's no original twist to anything.

Hope I don't come across as too harsh.


ETA: Now that I'm thinking about this a little more I wonder how often she's gotten the whole " you have some good hair. You should wear it like this..." nonsense that brown skin girls (particularly Black) have to go through. If that makes anysenes. It's late on my end. :)

Edited at 2009-04-17 05:23 am (UTC)
That Subliminal Kidblackbirdblues on April 17th, 2009 01:26 pm (UTC)
re: 1
Yeah... I had to wiki her....
reclusive excluder: 01vitamin_love on April 17th, 2009 09:36 pm (UTC)
I wonder how often she's gotten the whole " you have some good hair. You should wear it like this..." nonsense that brown skin girls (particularly Black) have to go through.

I know exactly what you're talking about, as I've gone through that myself. I've had people get worked up over simple things like curly vs straight or trimming off two or three inches of split ends. It's ridiculous.

And as for poc copying white folks copying poc... I feel you on that tip as well cos I talk and think a lot about how recently it seems like trendy hair styles for black women and for white men have flip flopped (e.g. black women wearing mohawks, and white men wearing... well... this shit right here lol). You don't sound harsh at all to me. I'm glad you brought this up.
sean_coltrane on April 17th, 2009 05:41 am (UTC)
Everybody wanna be a weirdo, but don't nobody wanna be a weirdo.
^reverberates on April 17th, 2009 04:17 pm (UTC)
Tell me about it hahaha
V12: Avatar ~V~valencia112 on April 17th, 2009 10:25 am (UTC)
I don't care about that chick, but I wanna talk about
Degrassi...I haven't watched it in a couple of years, but I loved it for awhile. Before my cable got cut to basic. When I first saw the episodes and I realized Spike was in it. I was all happy....Joey! I love myself some Joey jeremiah....
Neo_Prodigy: beamingneo_prodigy on April 17th, 2009 11:52 am (UTC)
If she had shaved both sides, I probably could've rolled with it. She then could've taken the top hair and platted it back or something.

I'm not one to tell folks how to wear their hair but no I'm not feeling it. But if she's genuinely happy with it then good for her, I guess?
That Subliminal Kidblackbirdblues on April 17th, 2009 01:25 pm (UTC)
Model Alice Dellel has been doing that for a while. At least two years. She's a high-profile model and the entire Fall 2009 runway show of Issa was inspired by her look. That's probably where Cassie got the idea.

In other words, not fresh at all.
Blue Rosesoftjunebreeze on April 17th, 2009 03:26 pm (UTC)
LMAO
When I first saw pics of Cassie's new 'do, my initial thought was "Bitch, you are NOT Jack Davey!" My side-eye officially left the building after that.

Fresh over @ Crunk & Disorderly has jokes too:

Weekend Glowsticks
http://www.crunktastical.net/2009/04/11/weekend-glowsticks/

Girl, You So Edgy Now
http://www.crunktastical.net/2009/04/15/girl-edgy/

Peep the tags on the blog: "I'm so different," "girl, hand me some glowsticks," "I'm just here for the publicity" *DEAD*


reclusive excluder: 01vitamin_love on April 17th, 2009 09:25 pm (UTC)
Re: LMAO
When I first saw pics of Cassie's new 'do, my initial thought was "Bitch, you are NOT Jack Davey!"

BASICALLY!
notadamnfrogstarfishncoffee on April 18th, 2009 08:37 pm (UTC)
Re: LMAO
LOL! Exactly!
D: pic#79534323thefloodlands on April 17th, 2009 04:02 pm (UTC)
FUCK
I've had my sides/sideshaven off and on for several years and it was always recognized as a straight FUCK YOU to society at large. Even more so because I was black and female and the concept of hair conformity dominates most negra life.


I'm of mixed opinion. On one hand it's interesting to see her asserting her independence. On the other hand...it's really not interesting because she's a pop star.

on diddy's lap.

reclusive excluder: 01vitamin_love on April 17th, 2009 09:26 pm (UTC)
Re: FUCK
lmao @ "on diddy's lap"
notadamnfrogstarfishncoffee on April 18th, 2009 08:38 pm (UTC)
It annoys me because it's really nothing more than an an attention ploy and publicity stunt a'la her mentor Diddy.
Also I saw the shirt she's got on in TopShop.